Konzerváló fogászat

A fogászat ezen szakterülete a meglévő fogak megmentését, hibás részeinek javítását jelenti. A gyakorlatban a kisebb fogszuvasodástól a gyökérkezelésig foglalja magába a kezeléseket.

Fogfájás és fogérzékenység

A fogak fájdalma a fogbélben és a gyökérhártyában levő idegelemek ingerülete következtében jön létre és elmondható, hogy a fogfájás az egyik legelviselhetetlenebb fájdalom. Mértéke a gyenge sajgó érzéstől akár az egész arcfélre kiterjedő, szinte elviselhetetlen kínzó fájdalomig terjedhet.
A fogak szuvasodása esetén az ingerek a fogbelet elérve idézhetnek elő fájdalmat, majd a szuvasodás előrehaladtával a fogbél is megbetegszik és később a gyulladás a gyökérhártyáig terjedhet.
Az épnek tűnő fog is lehet érzékeny erős hő vagy kémiai (édes ételek) ingerek hatására. Ilyenkor a fogak közötti felszínen alakul ki fogszuvasodás vagy az íny visszahúzódása miatt tapasztalható fognyaki érzékenység. Ezekben az esetekben a fogfelszínek restaurációjával a fájdalom megszűntethető.

Barázdazárás

A kisörlő és nagyörlő fogak rágófelületén mélyedések azaz barázdák találhatók. Gyermekkorban a mélyebb barázdák zárásával megelőzhető a későbbi fogszuvasodás.  Előfordul, hogy az előtört maradó fogak barázdáit nem zárják megfelelő időben, így a fog - az egyén önhibáján kívül is – elszuvasodik. Ebben az esetben a szuvas részek tömőanyaggal való pótlásával megakadályozható a fogszuvasodás további terjedése.

Esztétikus tömés készítése

A fogszuvasodás a leggyakoribb fogbetegség. Kialakulhat a rágófelszínen (előnytelen anatómiával rendelkező barázdák esetén) illetve a fogak egymás felé néző felszínén. A szuvas területet megtisztítása után a fogtöméssel megakadályozható a szuvasodás további terjedése. A tömés készítésénél arra is törekszünk, hogy a továbbiakban könnyen tisztítható legyen az érintett fog és ne alakuljon ki újabb szuvasodás.
A magas esztétikai elvárásoknak eleget téve rendelőnkben fémmentes tömőanyagot használunk, korszerű anyagok segítségével, esztétikus töméssel állítjuk helyre a fogszuvasodást, kezeljük a letört vagy megrepedt fogakat, egyéb elváltozásokat.

Endodoncia, gyökérkezelés

Ha kiterjedt fogszuvasodás alakul ki a fog valamely felszínén, akkor bizonyos esetekben érintett lehet a fogbélkamra is. Ez egy olyan része a fognak amelyben a fogat ellátó erek és idegek helyezkednek el. Amennyiben a bakteriális fertőzés megbetegíti, nagy fájdalom kíséretében vagy különösebb tünet nélkül a fog elhalhat.
A gyökérkezelés a fogeltávolítás elkerülését, a fog megtartását szolgálja.

Gépi gyökérkezelés
A fogbélüreg megnyitását követően a gyökércsatornát kitisztítjuk, a visszamaradt fogbélszövetet teljes mértékben eltávolítjuk és antibakteriális oldatokkal átöblítjük. A csatornarendszer hosszát apexlokátor segítségével határozzuk meg és gépi gyökércsatorna tágító eszközöket alkalmazva kipreparáljuk. Ezt követi a gyökértömés amelyet nem minden esetben végzünk a preparálással egy időben. A gyökértömő anyag lágy, oldott állapotban kerül a gyökércsatornába - egészen elérve a gyökércsúcsot is - végül pedig megkeményedik.

Gyökérkezelés mikroszkóppal
Komplikáltabb esetekben ajánljuk partnerünket  a NYUGÁSZAT fogászati rendelőt. Kollégáink korszerű fogászati mikroszkóp és professzionális endodonciás eszközök segítségével végzik a beavatkozásokat a tökéletes eredményért.